Dimars dia 21d'octubre a les 19h
Els grecs tenien el concepte Keres com
a fusió entre vellesa i mort, entre malaltia i mort. Des de temps immemorials
fins a l’actualitat, la cura dels malats o dels ancians ha estat una tasca
femenina, però curiosament no hi ha cap divinitat que representi aquesta
situació; al contrari Ker o Keres , amb ajuda de les Moires, eren les que
posaven fi a la vida de forma poc natural, com si la figura femenina
estigués més identificada amb la mort que no pas en la vida.(...)
En aquest treball de ficció la
Sibil·la de Cumes se’ns revela Anti-Keres, i les tasques que realitzen les
innombrables dones que tenen cura de la part més vulnerable de la humanitat
se’ns revela també Anti-Keres.
Així mateix, en la
nostra obra hem compartit tres premisses: explorar la construcció de la persona
que té cura; fer-ho des d’un hipotètic espai del que és privat (encara que no
en exclusiva) com a lloc d’esdeveniments i experiències emocionals, i crear un
nou mite, Anti-Keres, que posi damunt la taula les preguntes que les
dones ens fem davant d’aquest paper ocult, però clarament assignat al llarg de
la nostra història, i al seu torn, tan present encara en l’actualitat *
*Fragment extret del text “Tres peces d’un trencaclosques”
que escriu Nora Ancarola i que prologa el Catàleg del projecte artístic i
expositiu Trilogia de la Privadesa “ (Ed. mxespai1010, Barcelona)Nora Ancarola
Nascuda a Buenos Aires en 1955, és una
artista que viu i treballa a Barcelona des de l'any 1978. Amiga de Ca la Dona,
sempre ha recolzat el projecte Femart, formant part dels jurats de les
diferents mostres, assessorant i donant suport material, tècnic i artístic a les
nostres exposicions. Ha estat la nostra mentora i un important referent.